Politică de rambursări și returnări

7.9. Returnarea produselor 

RETURUL PRODUSELOR PERSONALIZATE

Conform prevederilor legale (OUG 130/2000) si TERMENILOR SI CONDITIILOR, produsele personalizate nu pot fi returnate (in cazul unui retur acestea sunt distruse / casate, fiind realizate dupa specificatiile clientului).

7.9.1 In mod exceptional, CLIENTUL PRDII poate returna produsele personalizate achizitionate prin intermediul unui CONTRACT la distanta, in urmatoarele situatii: 

7.9.1.1  Coletele prezinta deteriorari severe sau produsele prezinta defecte de fabricatie; 

In cazul in care coletul adus de catre curier prezinta elemente clare de deteriorare severa a integritatii pachetului si a continutului (pachetul este desfacut, rupt, intepat, continutul distrus, etc), se pot face mentiuni cu privire la eventualele probleme in momentul livrarii pe documentul de livrare al curierului (numit AWB) sau se intocmeste un proces verbal de constatare, se fac fotografii si se refuza primirea si plata coletului. 

Nu sunt insa considerate probleme deteriorarile minore, normale, care sunt datorate manevrarii si manipularii pachetelor si care nu afecteaza continutul acestora (de exemplu: prafuirea/ murdarirea exteriorului pachetelor, indoirea usoara a colturilor, etc). 

Orice reclamatie ulterioara livrarii de catre curier, cu privire la aceste aspecte, sunt nule. 

7.9.1.2 Produsele livrate nu corespund cu produsele din comanda confirmata (sunt personalizate gresit, incurcate);

In cazul in care produsele sunt livrate gresit (produsele sunt personalizate cu datele unor terti), CLIENTUL va notifica PRDII cu promptitudine in vederea remedierii situatiei si va urma intocmai instructiunile comunicate de catre PRDII (returul/distrugerea informatiilor cu privire la tertii respectivi) neavand niciun drept asupra datelor/produselor respective care nu-i apartin. In acest caz, PRDII va inlocui gratuit produsele si isi rezerva dreptul sa solicita returnarea coletului cu produsele eronate.

7.9.1.3 Produsele au specificatii eronate pe site fata de realitate.

Nu se considera specificatii eronate diferente minore de dimensiune / culoare care nu afecteaza vizibil produsul final si care pot aparea din cauze neimputabuile PRDII (ex. lot de productie diferit).

Incidenta situatiilor descrise in baza articolului 7.9.1 de mai sus care pot fi considerate motive acceptate de retur / inlocuire a produsului si / sau returnarea contravalorii produselor in cauza trebuie semnalata imediat dupa receptia coletului de catre Client, prin orice mijloace (telefonic, email, messenger) si transmiterea tuturor informatiilor necesare (inclusive fotografii) cu privire la produsele in cauza in vederea analizarii situatiei. PRDII isi rezerva dreptul sa refuze solutionarea / returul produselor in cazul in care incidenta situatiilor descrise in art. 7.9.1 au fost semnalate de catre Client dupa expirarea unei perioade de 10 zile de la data receptionarii Coletului si/sau refuzul de a transmite informatiile necesare solicitate de catre Vanzator in vederea evaluarii situatiei.  

REGULI GENERALE RETUR

7.9.1.4. Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului, cu exceptia produselor personalizate care nu pot fi returnate conform prevederilor legale si a TERMENILOR. Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor conf. O.G. 130/2000 si modificarile din OUG 34/ 2014, pentru persoanele fizice ce achizitioneaza produse de pe site-uri, folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 34/2014 art. 16. Returnarea produselor trebuie sa se faca pe cat este posibil in ambalajul original, dar cu toate accesoriile si documentele, inclusive formularul de retur si fara sa prezinte nici o urma de deteriorare sau uzura, trebuie sa fie noi, fara sa fi fost purtate sau folosite de nici un fel (spalate, impregnate cu parfum sau odorizante de camera, etc), trebuie sa fie complete (impreuna cu toate accesoriile si etichetele sale). Deteriorarea produselor sau punerea intr-o stare de nevandabilitate duce la refuzarea returului. 

7.9.2. CLIENTUL este obligat sa notifice PRDII intentia sa de a returna produsele achizitionate, prin orice mijloc de comunicare scrisa (e-mail/fax/etc) in termen de maxim 14 zile lucratoare de la primirea produselor si/sau serviciilor si comunicarea acestui fapt catre PRDII. 

In eventualitatea in care produsul achizitionat prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs nou, cu conditia notificarii in scris a PRDII in termen de 14 zile de la receptionarea produsului. Daca inlocuirea nu este posibila, se va returna contravaloarea lui sau se poate achizitiona un alt produs. 

7.9.3. CLIENTULUI care a notificat PRDII conform art 7.9.2, ii revine responsabilitatea de a se asigura ca produsele la care a facut referire vor fi returnate la PRDII in maxim 14 zile lucratoare de la data receptionarii produselor, bineinteles cu expedierea notificarii (cu confirmare de primire din partea PRDII si trimitere prin curier), in caz contrar PRDII considerand cererea nefondata/invalida si poate refuza returul. 

Produsele se vor trimite cu toate documentele primite care l-au insotit si cu formularul de retur disponibil pe platforma PRDII. Utilizarea serviciilor de curierat permit urmarirea coletului, dar PRDII nu este responsabila pentru coletele pierdute pe drumul de retur al produselor. 

7.9.4. CLIENTUL PRDII nu poate returna produsele achizitionate prin intermediul unui CONTRACT si/sau nu poate pretinde oricare alte daune-interese/despagubiri, in urmatoarele situatii: 

  • 7.9.4.1. Inlocuirea produsului achizitionat cu un alt produs cu alte specificatii sau de un tip diferit, exceptie facand situatia prevazuta la art. 7.9.1.3. 
  • 7.9.4.2. Cererea de returnare cauzata de oricare situatie prevazuta la 7.9.1 are data de expediere a notificarii intentiei de returnare care depaseste perioada de 14 zile lucratoare prevazute conform art 7.9.2, din ziua lucratoare urmatoare datei contractului onorat. 
  • 7.9.4.3. In cazul returnarii produsului cu una dintre cauzele declarate in art. 7.9.1, produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original, cu toate etichetele intacte si documentele care l-au insotit). 
  • 7.9.4.4. Conf.O.G. 34/2014 art. 16 PRDII isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea produselor care:

    –    prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid, cum ar fi produsele extrem de fragile sau casabile (daca este cazul);

    –    produsele sunt confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar

  • produse perisabile
  • produse desigilate care au caracter de igiena sau personal
  • consumabile desigilate
  • carti, albume, reviste
  • produse DIY
  • ambalaje cadou
  • produsul nu mai are ambalajul original complet in care a fost livrat (cutia produsului)
  • imprimante sau multifunctionale ale caror consumabile au fost desigilate
  • produsele care au fost montate
  • obiectele de bucatarie care au fost folosite
  • produse care prezinta urme de folosire
  • in cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, nu se poate returna decat un singur produs desigilat, restul cantitatii este acceptata doar daca produsele sunt sigilate

7.9.5. In cazul rambursarii contravalorii produsului, aceasta se va face in cel mult 14 zile de la confirmarea returului de catre PRDII. Returnarea se face numai in conturi indicate de Client. Nu se fac returnari in numerar sau ramburs. 

7.9.6. In cazul inlocuirii produsului cu unul identic, conform 7.9.1.1, inlocuirea se va face in conditiile si limitele unei comenzi normale. 

7.9.7. In cazul in care CLIENTUL care a returnat un produs in conformitate cu prevederile art 7.9.1.1, iar PRDII nu dispune de un produs identic pentru inlocuire, acesta va oferi CLIENTULUI contravaloarea produsului in conformitate cu 7.9.5. 

7.9.8. Contravaloarea serviciilor suplimentare, incluzand, dar nelimitandu-se la transportul produselor, achitata de catre CLIENT, nu se ramburseaza. 

7.9.9. In toate cazurile, cheltuielile de returnare/reexpediere vor fi suportate de catre CLIENT, la costurile solicitate de catre Curier pentru livrari standard, exceptie facand situatiile prezentate la punctele 7.9.1.1 si 7.9.1.2, precum si in cazul lipsei conformitatii conform 7.9.1.3, situatie in care PRDII va suporta contravaloarea transportului. De asemenea, in cazul, livrarii a unor produse gresite, conform cap.7.4., cheltuielile de returnare sunt in sarcina PRDII. 

7.9.10 Modalitati de plata acceptate de catre PRDII disponibile: 

– Plata cu ordin de plata in cont bancar: CLIENTUL va plati contravaloarea produselor comandate in contul bancar mentionat in formularul de COMANDA. 

– Plata ramburs: CLIENTUL va plati agentului de curierat contravaloarea comenzii la primirea coletului. 

– Plata cu cardul online: CLIENTUL va plati online cu cardul bancar.

– Plata prin PayPal: CLIENTUL va plati folosint contul sau de PayPal.

In unele situatii care tin de politica interna de marketing, securitatea platilor si a livrarilor, PRDII poate informa clientul ca anumite comenzi se pot onora doar daca se foloseste un anumit mod de plata. In cazul in care clientul refuza modalitatea de plata propusa, comanda se anuleaza fara nici un fel de obligatie de ambele parti.

 Nu pot fi returnate produsele “Comenzi speciale” (produse personalizate sau confectionate la cerere). In cazul in care produsul returnat face parte dintr-o promotie/ discount/ pachet promotional si in urma returului conditiile initiale ale promotiei nu mai sunt indeplinite, suma aferenta se va deduce din contravaloarea produselor returnate care urmeaza sa fie platita clientului. 

Prevederile legilor care guverneaza cumparaturile online nu se mai aplica in cazul in care clientul se prezinta la sediul firmei ca sa ridice personal comanda, chiar daca aceasta a fost achizitionata de pe site-ul magazinului online pentru ca se considera ca produsul a fost verificat in momentul ridicarii si acesta este in conformitate cu cerintele clientului.